Corona sneltesten op Texel:Uitslag binnen 15 minutenSlechts € 60,- incl. BTWOnline afspraak maken
Veel gestelde vragen
Heeft u vragen? Bekijk eerst hieronder de veelgestelde vragen.
Hier vindt u snel het antwoord op vele vragen.
Heeft u een bedrijf en wilt u dat wij buiten openingstijen bij u op locatie langskomen om medewerkers te testen? Bel dan +31 6 1226 4042 (voor het maken van een afspraak kunt u bellen tussen 8.30 en 16.00 uur).
Reiscertificaat Duitsland en België
Nederland is per 6 april 2021 voor Duitsland een hoogincidentiegebied. Er gelden strenge inreisbeperkingen: u moet zich verplicht registreren en bij aankomst in Duitsland gaat u in quarantaine. Vanaf 6 april 2021 moet u bij aankomst met elk vervoersmiddel (vliegtuig, auto, trein, bus en boot) verplicht een negatieve COVID-19-testuitslag kunnen laten zien. Lees hier het hele reisadvies. De regels verschillen soms per deelstaat. Zie voor in- en uitreisbeperkingen, uitzonderingen en informatie over thuisquarantaine en verplichte testen de rubriek ‘Coronavirus’.
Wij kunnen bij een negatieve testuitslag u een reiscertificaat leveren voor €15,-.
Waarom een sneltest?
De wachttijd bij de GGD loopt vaak op van enkele dagen tot zelfs een week. De uitslag van de PCR-test, die door de GGD wordt uitgevoerd, duurt 1-2 dagen. Totdat de uitslag bekend is moet men in quarantaine (samen met eventuele gezinsleden).
Voor u en uw bedrijf is deze wachttijd tijdsverspilling of productiviteitsverlies.
Hoe wordt de test afgenomen?
Wij maken gebruik van de Roche SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test. De test bestaat uit slechts een neusswab en zal worden afgenomen door medisch getraind en ervaren personeel.
Is de test betrouwbaar?
Wij maken gebruik van de Roche SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test. Deze test is CE-gemarkeerd. Het RIVM adviseert positief over het gebruik van deze test. De betrouwbaarheid komt bij (milde) klachten overeen ten opzichte van de PCR-test die de GGD gebruikt. Er zijn echter nog geen gegevens bekend hoe betrouwbaar de sneltesten zijn voor mensen zonder klachten (of in een heel vroeg stadium van Covid-19). De sneltest is informatief als de uitslag positief is. Als de uitslag negatief is niet. Daarom wordt er geadviseerd om zonder klachten niet te testen, tenzij er sprake is van een uitbraaksituatie in een bedrijf.
De sneltest die wij gebruiken is de best bruikbare methode om onnodig werkverzuim bij mensen met milde klachten te beperken.
Kan het voorkomen dat de uitslag van een sneltest verschilt met de PCR van de GGD?
Ja, dat kan. Al blijkt uit de meest recente onderzoeken dat de testen bijna altijd 100% overeenkomen. Desondanks kan het zijn dat er verschillende uitslagen ontstaan.
Wat moet ik doen na een test met negatieve uitslag?
Een negatieve uitslag betekent dat er op het moment geen Covid-19 is aangetoond. Als u geen of milde klachten heeft kunt u blijven werken. Als u in quarantaine zat vanwege een contact met Covid-19-patient, blijf dan de resterende dagen van de quarantaineperiode wel thuis of overleg met uw werkgever.
Krijgt u nieuwe klachten? Of zijn uw klachten verergerd nadat u getest bent? Blijf dan thuis en maak een nieuwe afspraak.
Blijf u te allen tijde houden aan de regels die voor iedereen in Nederland gelden: houd 1,5 meter afstand, was regelmatig uw handen en hoest en nies in uw elleboog.
Wat moet ik doen bij een positieve uitslag?
U krijgt het advies om gelijk in quarantaine te gaan. Wij melden uw positieve test bij de GGD.
U moet thuis blijven. Alle mensen die bij u in huis wonen moeten ook thuis blijven. U mag pas weer naar buiten en bezoek ontvangen als u zeven dagen gelden ziek werd en 24 uur geen klachten meer hebt of als u zeven dagen geleden ziek werd en 24 uur klachtenvrij bent.
Alle mensen die bij u in huis wonen moeten tien dagen thuis blijven.
Lees hier de regels en informatie voor mensen die in hetzelfde huis wonen met iemand die Covid-19 heeft https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten.
Het lukt mij niet om een afspraak in te plannen via de site
Heeft u geprobeerd een afspraak te plannen op mobiel? Probeer het ook eens vanaf een computer. Mocht het echt niet lukken, stuur ons dan een e-mail met uw voorkeurstijdstip.
Ik heb geen bevestiging van mijn afspraak ontvangen
Het zou kunnen dat onze bevestigingsmail in uw ongewenste e-mail is terecht gekomen (spam-box). Mocht u de mail alsnog niet kunnen vinden is dat geen probleem. Op basis van uw bankafschrift en kenteken bent u gewoon welkom bij de sneltest.
Staat uw vraag- en antwoord er niet tussen?
Dan kunt u contact met ons opnemen via +31 6 1226 4042 (voor het maken van een afspraak kunt u bellen tussen 8.30 en 16.00 uur)